
Бренд “Chernikova” віднедавна використовує вибійку — давню техніку декорування одягу
Уявіть, що ви заглянули в шафу до українця. Загадка: що ви там знайдете з ймовірністю 90%?
– наша версія: вишиту сорочку.
А з ймовірністю 90% чого НЕ знайдете?
– наша версія: одяг з елементами вибійки.
Але це не на довго. Бо віднедавна ми взялися освоювати та інтерпретувати в сучасний дизайн цю старовинну техніку декорування тканин.
Хоча й вишивка, й вибійка – традиційні для України способи оздоблення одягу та речей побутового вжитку.
То що таке вибійка?
– якщо дуже спростити, то це нанесення фарби на тканину за допомогою спеціальних різьблених дощок, форм, дерев’яних кліше, верстатів тощо.
Така техніка дає змогу створювати різні та незвичайні задуми в дизайні: від невеликого акценту до цілого сюжету.
Може здатися, що все дуже просто. Але для кожного орнаменту потрібно виготовити унікальний штамп – вручну. Так само ж вручну наноситься кожен елемент.
У 2014 році ми в Chernikova у колекції Жнива торкнулися теми вибійки. Тоді на конопляному полотні тамбурною вишивкою відтворювали орнаменти з вибійкових мотивів.
Десь в грудні 2020 року ми подружилися з Косівським інститутом прикладного мистецтва ЛНАМ.
Бували там? – це must visit у мандрівці на Косівщину. Стільки цікавого й автентичного там створюють студенти з допомогою викладачів, що передають знання.
Серед різних технік прикладного мистецтва, там навчають вибійки. Тож разом з Косівським Інститутом ми взялися за розробку унікальних штампів.
Тепер готуємо нову колекцію з елементами вибійки. Невеликий спойлер: буде багато льону. Бо за 8 місяців експериментів з конопляним полотном, батистом тощо – побачили, що найкраще візерунок лягає і дивиться на цій тканині.
Тобто, кожен елемент, який ви побачите в колекції – це вручну виготовлений унікальний штамп, вручну нанесений кожен орнамент.
Хоча, чекайте! Перед тим, як нанести фарбу, ми підбираємо, що за елемент одягу то буде: сукня, блуза, спідниця… Підбираємо кольори, потім розробляємо композиції візерунка на вбранні.
Це кропітка робота. Але це речі, що транслюють цінності нашого бренду: ми поєднуємо минуле сучасне та майбутнє.