

Та ми ділимося саме давньою технологією, частково за якою створюємо елементи для вбрання бренду Chernikova.
Етап 1. Насіння.
Колись виробництво тканини починалося на полі. Найперше сіяли льон чи коноплю – щоб отримати нитку з цих рослин.
Щойно рослина дозрівала, її жали, ставили в снопи – такі купки-жмені, кожна з яких налічувала десь 15 жменьок.
Етап 2. Снопи.
Вони мали вистоятися протягом 4 днів. Далі їх обмочували й викладали «вилежуватись» на стерні протягом 2-3 тижнів.
Пізніше волокно тріпали, роз’єднували на лички, вичісували щіткою із цвяхів. А ще через певний час вже з цієї сировини пряли на веретені нитки.
Етап 3. Верстат.
Є великі за розміром, є малі. Традиційні ручні, дерев’яні ткацькі верстати нагадують якусь заплутану, карколомну конструкцію. Перетинаються дерев’яні деталі, переплітаються нитки.
Основною частиною в конструкції є рама, встановлена вертикально. На неї натягують поздовжні нитки, які ставали основою майбутньої тканини. Нитки поділялись на парні та непарні. Поміж ними ткаля прокладає поперечні нитки – вручну або з допомогою тоненької палички, що називалась «глицею».
– насправді, це дуже спрощений та сильно скорочений опис процесу.
Зі сторони здається, що майстриня щось порухала, щось покрутила – і ми отримали вручну зіткану тканину. Майже магія 🙂 Але це клопітка робота.
Етап 4. Сонце.
Вже готове полотно мало пройти ще один етап. Його вибілювали відмочуванням у воді та сушили на сонці. Згортали в сувої.

Зараз нам не потрібно самостійно створювати нитку, з якої робити тканину. Матеріал не потрібної обробляти в річці й на сонці. Ми працюємо з уже готовою ниткою на дерев’яному верстаті, вручну. Тому тут маємо нагоду попрацювати над візерунками.
Ткацтво – мистецтво.
Згодом майстрині – у давні часи то були переважно жінки – удосконалювали технології. Так з’явилися візерункові тканини.

Для візерункового ткацтва майстрині самостійно готували пряжу з сировини й фарбували домашнім способом. А також у різні способи переплітали та закладали нитки, чим створювали орнаменти на тканині.
Поширеними техніками візерункового ткання були:
- класичний ручний перебір
- ремізно-підніжкове візерункове ткання;
- техніка килимового закладного ткання.
Кольори полотен переважно були світлі, коричневі, сірі відтінки. Чорний колір був типовим для тканин, із яких шили верхній одяг бойки та лемки. Поширеним був також яскраво-червоний і синій. Рідше використовували зелений, жовтий і фіолетовий.
Оздоблювали готовий матеріал вибійкою, гаптуванням або вишивкою. Візерунки могли бути різні: смугасті, картаті, з геометричним чи рослинним орнаментом, прикрашені стилізованими мотивами птахів, тварин, дерев.
